De meeste mensen besluiten hun 9 tot 5 te verlaten en ondernemer te worden omdat ze vrijheid en flexibiliteit willen. Heel vaak werken ondernemers echter MEER dan 8 uur per dag.

Als u een succesvolle ondernemer wilt zijn, maar ook meer vrije tijd wilt, betekent dit dat u uw ‘werk’-uren zo productief mogelijk moet maken. Productiviteit en succes hebben veel te maken met het creëren van gedisciplineerde routines en dagelijkse gewoonten om u elke dag op het goede spoor te houden. Hier zijn mijn zes beste tips voor het verhogen van mijn dagelijkse productiviteit, zodat ik minder tijd kan besteden aan werken en meer tijd kan besteden aan leven.

Maak je klaar voor de dag. Ook als je vanuit huis werkt

Als je vanuit huis werkt, weet ik dat je denkt: “Daarom wilde ik niet meer op kantoor werken!” Wel, laat me je vertellen over mijn gedachten. Ik heb bijna een heel jaar gewerkt in joggingbroeken en yogabroeken en dat jaar was behoorlijk ellendig. Als je de hele dag in je comfortabele kleding rondloopt, is het ook heel gemakkelijk om ‘comfortabel’ te blijven in andere delen van je werk. Als je een geweldig idee hebt voor een inhoudsvideo, realiseer je dan dat je je make-up of haar vandaag niet hebt gedaan – je gaat die video waarschijnlijk niet posten. Wat jammer!

Wanneer je er goed uitziet – je voelt je goed – wanneer je je goed voelt – doe je het goed.

Ontbijt iedere dag gezond en hetzelfde 

Elke dag hetzelfde eten als ontbijt? SAAI! Hoor me uit. Het mooie van elke dag hetzelfde te hebben als ontbijt, is wanneer het een onderdeel van je routine wordt – je hoeft niet meer na te denken. Het is verbazingwekkend om een ​​dag minder een beslissing te nemen als u de CEO van uw bedrijf bent en uw hele dag gevuld is met beslissingen. Onze hersenen kunnen daar maar zo veel tegen voordat overweldiging begint.

Probeer een paar verschillende ontbijten, ontdek welke je de hele ochtend duurzame energie geeft en duidelijke denkpatronen. Nu ben ik geen voedingsspecialist – ik kan je alleen vertellen wat voor mij werkt. Ik heb een gespierde bouw, dus het is belangrijk voor mij om ’s ochtends eiwit te consumeren en ik neem aan dat de meeste mensen hetzelfde zouden kunnen gebruiken.

Mijn dagelijkse ontbijt bestaat uit twee volkoren toast met pindakaas en gesneden banaan. Water en koffie. Eenvoudig – gemakkelijk – veel eiwitten.

Ik zou zeggen dat alles met een ei ook een goede optie zou zijn. Wat je ook ontdekt dat voor jou het beste werkt – houd je eraan en als je ’s ochtends een beslissing minder hoeft te nemen, kun je je hersenkracht besteden aan het aanpakken van de dingen die er toe doen.

Wees je bewust van de informatie die je ’s ochtends als eerste consumeert

Mijn gewoonte was om naar beneden te komen, mijn ontbijt te maken en het nieuws aan te zetten terwijl ik het at. Na het lezen van de negatieve mening van Tim Ferris over het nieuws, begon ik deze beslissing in twijfel te trekken. Het nieuws is gevuld met berichten van geweld en haat en angst. Zijn deze gevoelens een goede manier om mijn dag te beginnen? NEE! Dus heb ik een nieuwe keuze gemaakt.

Ik wilde nog steeds iets kijken terwijl ik aan het ontbijt was, dus koos ik ervoor om video’s op YouTube te bekijken. In het begin waren het willekeurige video’s, zoals kleine huisrondleidingen of schildervideo’s.

Nu begin ik mijn ochtenden met positiviteit, inspiratie en motivatie van andere creatieven en ondernemers die het moorden! Dat is een veel betere manier om mijn dag te beginnen. Ik word vaak zo opgewonden en bruisend van ideeën dat ik het niet kan helpen om op mijn computer te springen en aan het werk te gaan!

Doe ’s ochtends minimaal vijf minuten stretch en / of meditatie

Ik slaap op mijn arm, dus word ik meestal wakker met een strakke nek / schouders / bovenrug. Het is zo belangrijk voor mij om minimaal een paar keer te stretchen voordat ik de komende 3-4 uur achter mijn computer aanzit.

Meditatie kan ook super krachtig zijn. Ik weet het niet zeker, maar mijn hersenen hebben vaak het gevoel dat het snel vooruit gaat. Als ik niet voorzichtig ben, kan ik me door het leven haasten, me door mijn dag haasten, vast in mijn hoofd, de dingen of mensen om me heen niet zien. Voor mij helpt het gewoon vijf minuten duren om in stilte te zitten, die hersens te doorbreken en mijn dag met een heldere geest door te nemen. Aan het einde van mijn meditatie denk ik graag na over drie dingen waar ik dankbaar voor ben. (Deze zijn geleend van Tony Robbins en Tim Ferris).

  • Iets (alles) waar je dankbaar voor bent
  • Iemand in je verleden die je heeft geholpen
  • Iets heel kleins waar je dankbaar voor bent (de zon schijnt, de vogels fluiten)

Sluit je aan bij de wensen en behoeften van je lichaam – test, verfijn en herhaal

Hoeveel slaap heb je nodig? Om zoveel te slapen – hoe laat moet je naar bed gaan?

Hoe laat word je van nature wakker? Word je graag wakker met de zon? Of ben je een nachtbraker?

Op welk tijdstip van de dag denk jij het best?

Voelt u zich energiek na het sporten in de ochtend? Of is een middag- of avondtraining beter voor u?

Als je afgestemd kunt zijn op je sterke en zwakke punten, vecht je niet altijd tegen jezelf en zal je lichaam je daarvoor bedanken.


Auteur: Daniel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Close
Menu
Close